top of page

Pressure Canning NL Community

Public·282 Canner

Dag mede canners en/of moestuinierders,


Astrid (49) hier, vanuit mijn achtertuin probeer ik wat te moestuinieren, met hulp van mijn vader (73), dit jaar gaat het niet zo best. Sommige dingen al 2 tot 3 keer in de grond gestopt en ik zal maar niet het beestje noemen dat alles zo lekker vindt, die alles vervolgens opsnoept. Vorig jaar een topjaar qua tomaten gehad, 92 kilo.. kon ze aan de straatstenen niet kwijt. Dit jaar hoop ik een pond te krijgen. Maar we geven niet op! De spruitkool doet het wel goed, voor het eerst in mijn tuin, geen idee hoe hij werkt... maar hij groeit en is groen zonder (vreet)gaatjes. Daarnaast kook en bak ik graag, ik doe redelijk wat aan mealpreppen. Dan komen mijn ouders en tante bij mij boodschappen doen. Al geruime tijd gewend aan een waterbadcanner en nu dan ook eindelijk een pressurecanner... ooh de mogelijkheden!!!!! Nu droom ik nog van een "freezedryer" die ze in de USA / Canada zoveel gebruiken. Je moet toch wat om te dromen houden toch?!

Pressure Canning Products
Lisa Moll

Ik heb ook een moestuin (op een biologisch complex). Gelukkig zitten wij op zandgrond (veluwe). Dat is met al die regen echt een zegen. Tomatenoogst is helemaal verloren gegaan vanwege phytophtera (aardappelziekte). Volgend jaar een enkele plant thuis op het balkon dan maar, helaas...

Verder mogen we niet klagen, al vroeg spinazie en andijvie kunnen oogsten en nu de boontjes, courgettes en rode bieten.

Ik ben nieuw met wecken en cannen dus hoop veel le leren hier zodat we langer van onze producten kunnen genieten.


Like
bottom of page