top of page

Pressure Canning NL Community

Public·284 Canner

Hoi, ik heb een vraagje :

Gisterenochtend heb ik ratatouille met gehakt gecand en er was er 1 bij die niet vacuum was getrokken. Het dekseltje zat er nog altijd los op. Ik heb dit potje terug dicht gedraaid en in de koelkast gezet om vandaag op te eten. Maar toen ik daarjuist de ring er terug af draaide, zag ik dat het toch nog vacuum was getrokken. Kan ik dit met een gerust hart in de voorraadkast laten staan ? Of zou het beter zijn om dit toch nog onmiddellijk op te eten?

Hayco
12 août

ja, dat kun je gerust eten. De inhoud heeft net als alle andere potjes het hele proces doorlopen en is dus veilig. Alleen het vacuümtrekken is niet gelukt, waardoor het niet houdbaar blijft. Maar net als "eten van vanavond in de koelkast morgen nog goed is", kun je dit potje prima nog eten. Alleen .. als het later om een reden toch nog vacuüm is getrokken, moet je er wel vanuit gaan dat er "niet gepressurecande lucht" bij is gekomen en dus niet-steriele elementen in de pot zijn gekomen. Dus: niet alsnog in de voorraadkast zetten, wel gewoon de komende dagen opeten en bewaren in koelkast.

J'aime
bottom of page