top of page

Pressure Canning NL Community

Public·282 Canner

Ik heb niet zo'n goede ervaring met de drukmeter bij de nieuwe pan, deze blijft hangen tussen de 5-10 psi. Dus moet ik op het gewichtje cannen. Nu wordt in alle filmpjes die druk op 10 benadrukt, dus dat vind ik best wel lastig. En bij het afkoelen ontdekte ik dat op de meter 0 níet betekent dat de druk ook van de pan is. Gewichtje stond wel stil. Maar flink wat druk en stoom kwam er nog uit. Dat voel je.


Ben ik de enige met dit probleem, hoe doen anderen dat?


Ps dit is een tweede vervangende meter. Ik heb contact gehad met de support, ik moet het er maar nee doen of laten callibreren. Ze schijnen niet zo betrouwbaar te zijn, de meters.

Beste Erna, Als ik zo op het filmpje kijk dan heeft deze manometer inderdaad een kalibreer beurt nodig en is er helemaal niks mis met de manometer. Het probleem is dat tijdens het verzenden de manometer niet altijd heel nettjes behandeld worden door de pakket diensten. Zodra hij een tik krijgt kan hij meteen al afwijken. Maar om je gerust te stellen er is helemaal niks mis met de CanMate je kan werken vanaf het trillen van het gewichtje. Die is altijd lijdend. Als je wil werken met de manometer dan kan het zo zijn dat bij verzending hij weer iets afwijkt of je hebt geluk. Het beste is dus inderdaad op locatie laten kalibreren en weer voorzichtig meenemen en thuis met zorg behandelen want de meters zijn niet heel betrouwbaar en wijken snel af. Vandaar dat de CanMate geleverd word met het geschikte gewichtje op je woonhoogte dan heb je altijd een betrouwbaar iets waar je naar kan refereren. Wat vervelend dat het twijfels met zich mee brengt dat willen wij natuurlijk niet. Wij vinden het juist belangrijk dat je met zelfvertrouwen aan de slag gaat. Sorry dat dit twijfels opwekte. Mvg, Lisa Moll Ervaringsdeskundige Pressure Canning Products

Like

Community Richtlijnen

Welkom bij de groep! Je kunt contact leggen met andere leden...
bottom of page